Segmentacja klientów – dlaczego warto ją przeprowadzić?

Właściciele sklepów internetowych na pewno mogą narzekać na dużą konkurencję, która panuje praktycznie w każdym sektorze. Druga strona medalu jest jednak taka, że absolutnie nie mogą narzekać na mnogość dostępnych rozwiązań, które pomagają osiągać naprawdę satysfakcjonujące wyniki finansowe. Bez wątpienia jednym z nich jest segmentacja klientów. Na czym ona polega? Dlaczego warto ją przeprowadzić? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w dzisiejszym wpisie.

Segmentacja klientów – jakie są najważniejsze zalety?

Właściciele sklepów internetowych powinni doskonale zdawać sobie sprawę, że ich Klienci różnią się między sobą wieloma czynnikami
Autor zdjęcia: InstructionalSolutions

Właściciele sklepów internetowych powinni doskonale zdawać sobie sprawę, że ich Klienci różnią się między sobą wieloma czynnikami. Trzeba zaznaczyć, że jest to bardzo ważna informacja. Odpowiednio przeprowadzona segmentacja powoduje, że można dowiedzieć się na przykład czy wśród konsumentów przeważają osoby płci męskiej czy damskiej. Taką wiedzę można wykorzystać w bardzo dobry sposób. Jak?

Trzeba zaznaczyć, że na podstawie tego można dostosować aktualnie sprzedawany asortyment. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do faktu, że mężczyźni oraz kobiety kierują się nieco innymi czynnikami w trakcie dokonywania zakupów. Jeśli zatem będziecie wiedzieć, że wśród Waszych Klientów przeważają faceci, to na przykład w ofercie powinny znaleźć się rzeczy, które przynajmniej w teorii powinny cieszyć się większą popularnością wśród tej płci.

Jeśli na przykład segmentacja zaś wykaże, że wśród Waszych Klientów zdecydowaną większość stanowią kobiety, to także musicie zmienić wiele rzeczy w aspekcie prowadzonej przez Was strony internetowej. Wszystko dlatego, że panie na przykład bardziej zwracają uwagę na aspekty wizualne. To znaczy, że częściej dokonują zakupów na witrynach, które są eleganckie i naprawdę bardzo dobrze się prezentują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *